V přítomnosti cizích osob dávejte vždy pozor, zda heslo píšete do správného pole a zda jsou znaky skryté
Nezapomínejte se vždy odhlásit, když opouštíte službu, jež vyžadovala autentizaci
Aktivace uživatelského účtu
Aktivujte si svůj FJFI účet na stránkách NMS (správa uživatelského účtu)
Po úspěšné aktivaci následujte odkaz pro přístup k E-mailové schránce
Zkontrolujte tím, že je účet funkční
Zkontrolujte funkčnost E-mailu (obdržíte uvítací zprávu od systému)
Přeposílání/přesměrování zpráv je možné nastavit dle návodu na přesměrování.
V souladu s příkazem rektora č. 7/2021 platí pro zaměstnance zákaz přeposílání/přesměrování e-mailových zpráv mimo systémy ČVUT.
Zkontrolujte funčnost osobní webové stránky na http://people.fjfi.cvut.cz/username
používáte-li pro své stránky jiný hosting, můžete si na něj fakultní URL přesměrovat
Nastane-li problém při aktivaci, kontaktujte neprodleně některého ze správců
Předpokladem úspěšné aktivace je aktivní účet ČVUT Viz následující kapitola
Životní cyklus uživatelského účtu
Účet ČVUT (v databázi Usermap) vzniká navázáním oficiálního vztahu s ČVUT (student/zaměstnanec),
Student si účet se aktvuje vytvořením nového hesla na stránce První-heslo
Účet slouží pro přístup do KOSu, Usermapu a dalších systémů ČVUT
Uživatelské jméno má zpravidla 8 znaků (5 z příjmení, 3 z křestního jména a číselně upravené mutace)
Jan Balvan: balvajan, balvaja1 apod.
Heslo musí obsahovat 9-30 znaků za použití alespoň tří znakových sad: velké písmeno, malé písmeno a číslice, spec. znaky. Nesmí obsahovat jméno, příjmení, osobní číslo nebo uživ. jméno
např.: o106naBalaton,
nikoliv o106naRujanu, obsahuje jan, tedy křestní jméno
s ohledem na zjednodušení práce s dvěma účty (účtem ČVUT a účtem FJFI) je doporučeno nastavit si obě hesla na stejnou hodnotu, není-li k odlišným heslům nějaký důvod.
Účet slouží pro přístup k emailu, k osobním složkám, k přihlašování do fakultní sítě a k dalším systémům FJFI
Uživatelské jméno je totožné s uživatelským jménem v databázi Usermap ČVUT
Externím spolupracovníkům je možné vytvořit odpovídající uživatelský účet. S žádostí se obracejte na některého ze Správců, nejlépe prostřednictví služby Helpdesk ČVUT
Žádost podává odpovědný pracovník, např. sekretářka nebo vedoucí oddělení, se kterým externí osoba spolupracuje
Žádost musí obsahovat následující údaje o externí osobě
Jméno a příjmení
Rodné číslo (nebo osobní číslo, pokud na ČVUT již dříve působil)
Organizační jednotka (např. název katedry)
Typ vztahu (absolvent, emeritní profesor, emeritní zaměstnanec, externí dodavatel, externí osoba, externí učitel, hostující profesor, spolupracovník, žák Univerzitní základní školy, účastník CŽV)
Platnost vztahu (datum počáku a ukončení)
V případě potřeby ještě může být připojen organizační komentář
V případě, že bude externí spolupracovník požadovat přístupovou kartu (čip), je třeba uvést, zda bude kartu hradit organizační jednotka, nebo osoba sama. Pokud již dotyčná osoba kartu má, vytvořením vztahu se karta aktivuje, některé přístupy však bude třeba nechat znovu nastavit